Frappé (iskaffe)

Nu tog jag (Malin) mig friheten & skriva in ett litet recept på Frappè utan Saras vetskap.
Jag gillar verkligen inte kaffe om det inte är mängder med socker i.Men frappè älskar jag.
ni borde testa detta receptet.

Receptet är urdraget från en DN tidning från 2006 .



Portioner: 1 glas
Tid: 10 minuter

Ingredienser:
3 tsk pulverkaffe
3 msk kallt vatten
2-3 msk kondenserad mjölk
ev lite socker
ca 1 ½ dl kallt vatten
isbitar

Lägg kaffepulver och den mindre mängden vatten i en shaker eller redningsbägare & skaka intensivt eller använd en mjölkskummare tills innehållet har blivit ett fast skum. Häll det i ett högt glas & rör i kondenserad mjölk blandad med kallt vatten.
Den kondenserade mjölken är ganska söt i sig så det behövs vanligen inget extra socker.
Lägg i några isbitar

Kommentarer
Postat av: sara

ooooh. busigt :)

2008-09-25 @ 21:54:28
Postat av: Malin

haha jag vet:)

2008-09-25 @ 23:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0